5 Şubat 2017 Pazar

Hastane Süslemesi

Doğum yapacağım hastaneye karar verince, hastane süslemesi için aylar öncesinden başladım hazırlığa.. öncelikle hastaneye gidip bana verecekleri masanın ölçüsünü , yatağın ve bebek beşinin ölçüsünü aldım hatta odalara bakıp ona bile karar verdim şu oda olsa ne güzel olurdu diye.Böylede hastayım işte .:D tabi oda planları tutmadı benim doğum yapacağım gün doluydu neyse ki daha güzel bir odaya denk geldim:)

Eşim  suit oda olsun istıyordu ama suit oda bitane ve küçüktü, ikiye böldükleri için odalar küçük geldi ve istemedim. şimdi ki aklımda olsa isterdim o kadar kalabalık oldu ki lohusa depresonuna girmem çok uzun sürmedi gelen gidenden :)

Neysee... ben şimdi size ölçüleri vereyim yapacak olanlar uğraşmasın, ben nette çok arayıp bulamamıştım:)


Bebek Beşiği Ölçüleri ;       

Boy:85 cm
En:60 cm
Etek uzunluğu:85 cm

kurdelayı 35x20 cm olarak terziye verip yaptırdım. tütüyü eminönün den 6 metre aldım 3 metre büzgülü yaptırdım.iki kat doladım etrafına kabarık dursun diye ben biraz abarttım siz daha az alabilirsiniz. Çift en olarak satılıyor iki kat olarak diktirdim.
Aıcığı yine eminönün den alıp ortasına yapıştırdım.




Anne Ayak Ucu Kurdelası;

50x25 cm olarak diktirip aynı şekilde ayıcık yapıştırdım.kumaşları parça kumaş satan bir yerden 10 tl ye aldım kalın parlak saten bir kumaştı.içine metre işi satılan elyaflardan aldım.Terzi de dikerken yan kanatlar dik dursun diye plastik bi tel ekledi.


Masanın boyu 130x65 cm di. ama son anda baby shower da kullandığım mavi tütüyü kullanmaya 
karar verdim. yine aynı şekilde 7 metre alıp çift en olarak içine lastik geçirterek büzgülü diktirdim. tütüyü yine eminönün den metresini 5 tl ye almıştım.birde masanın altı gözükmesin diye altuna tek kullanıplık beyaz örtü diktik evde :)
dikiş yeri belli olmasın diye  slikon tabancası ile saten kurdela yapıştırdım.








Gelelim masanın üzerindekilere ;
Lohusa şerbetliği,cam kavanozdaki çikolatalar,ferfoje kurabiye askılığı,mavi şekerler,şekerleiğin olduğu köpüğü ve bir çok şeyi eminönü kahveci mehmet efendinin sokağında bulabilirsiniz. o sokakta kendini kaybediyor insan ..cam kavonozları şarkhan dan aldım. İts boy yazan ayıcıklar yine bebek süsleri satan bir mağazadan aldım.




Balonlar yine Eminönün den. Sabah şişirip getirmek için canım tuğbacım yanına aldı. baloncunun açmasını şişirmesini beklerken doğuma girmeme yetişemedi.Şişirmeden gelmeyede korkmuş doğurmam diye, nasıl takıntılı olduğumu bilirler :) ama tabi öyle bir şansım yoktu. Neyse ki ben doğumdan çıkmadan yetiştirmiş balonları. balonlu odaya girdik :)

Yatak baş ucumuzdaki runner yine el emeği canım damlam, çuval kumaşa her bir harfi elleriyle işleyip, gök mavisine boyayı vermiş.

Hastane hediyelik lavanta keseleri ve kurabiyelerimiz.https://www.instagram.com/anne_hobisi/ den.

Ayıcıklı badem şekerlerimiz,  https://www.instagram.com/hayalevent/ dan.

Hoş geldin Ayaz yazılı çikolatalar,  https://www.instagram.com/bebek_cikolatasi/'dan.
kokulu taş ayıcık ve tombul ayaklar


Lohusa şerbetini kayın validem yapıp getirdi. lohusa bardaklarını eminönün den alıp https://www.instagram.com/pinkblueatolye/ den yaptırdığım etiketleri yapıştırıp bir de minik fiyonkçuklar taktım. :) Supla olarak ikea nın cam aynalarını kullandım. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder